Guvernul si FMI au decis masurile de austeritate pe baza unor date false

Datele referitoare la cresterea numarului de bugetari pe baza carora autoritatile romane si oficialii FMI au decis masurile de restructurare sunt false.

Grupul de Investigatii Politice (GIP) publica un document oficial al Ministerului de Finante si o sinteza a datelor Institutului National de Statistica. Cele doua documente demonstreaza ca datele referitoare la cresterea numarului de bugetari oferite de PDL, de Jeffrey Franks, de PSD si de Mugur Isarescu sunt false.

Exista doua tipuri de date referitoare la numarul de bugetari: unele de la Institutul National de Statistica (INS), disponibile incepind cu 1990, iar celelalte de la Ministerul de Finante, disponibile incepind cu 2005. Datele de la INS nu pot fi comparate cu datele de la Ministerul de Finante, pentru ca cele de la INS exclud categorii importante de bugetari, de exemplu cadrele militare si personalul asimilat (MApN, MAI, SRI, SIE etc.)

PDL sustine ca, in perioada 2007 – 2008, numarul bugetarilor a crescut cu 300.000 (Adriean Videanu) sau cu 250.000 (Andreea Vass). In realitate, potrivit Ministerului de Finante, din 30 aprilie 2007 (luna in care PD a iesit de la guvernare) pina in 31 decembrie 2008, numarul total al posturilor ocupate in sectorul bugetar a crescut cu doar 68.699 (de la 1.329.603 la 1.398.302). In aceeasi perioada, numarul posturilor din administratia publica centrala (inclusiv cadrele militare si personalul asimilat) a crescut cu doar 14.082, de la 401.764 la 415.786.

Jeffrey Franks, seful misiunii FMI in Romania, sustine ca, intre 2006 si 2008, sectorul public din Romania a crescut cu 250.000 de angajati. In realitate, potrivit Ministerului de Finante, din 31 decembrie 2005 pina in 31 decembrie 2008, numarul posturilor ocupate in sectorul bugetar a crescut cu 160.173 (de la 1.238.129 la 1.398.302), adica cu 89.827 mai putin fata de cit sustine oficialul FMI.

PSD sustine ca numarul bugetarilor a crescut de la 900.000 in 2004 la 1,4 milioane in 2008, adica cu 500.000. In realitate, PSD se foloseste de date de la INS pentru situatia de la sfirsitul lui 2004 si de date de la Ministerul de Finante pentru situatia din 2008. Aceste date nu pot fi comparate intre ele, deoarece datele de la INS nu includ intre bugetari cadrele militare si personalul asimilat.

Conform datelor INS, in 31 decembrie 2004, numarul salariatilor din sectorul bugetar era de 956.000. Potrivit INS, in 31 decembrie 2008, numarul bugetarilor era de 1.029.000, adica o crestere cu 73.000, de aproape 7 ori mai mica decit cea despre care vorbeste PSD.

Guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, sustine ca in 1990 erau 800.000 de bugetari, in timp ce acum sunt 1,4 milioane. In realitate, Mugur Isarescu face aceasi greseala pe care o face PSD, comparind seturi de date de la INS pentru 1990 cu date de la Ministerul de Finante pentru situatia din prezent.

Potrivit aceluiasi INS, in 31 decembrie 1990 erau 819.000 bugetari. Potrivit INS, numarul maxim de bugetari a fost atins in 31 decembrie 2009, acesta fiind de 1.061.900, adica cu circa 350.000 mai mic fata de cit sustine Mugur Isarescu.

Sursa: Grupul de Investigatii Politice

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s